2014. február 5., szerda

Illat mentes szappanok Camomilla Soap & Sweet Honey Soap

Múlt hétvégén újabb két fajta szappan készült a teljesen natúr szappanok jegyében, ezalatt azt értem, hogy nem került bele semmilyen + színező vagy illatanyag. Valahogy egyikhez sem tudtam elképzelni olyan illatot ami illett volna hozzájuk.
Az egyik a Kamilla szappan amihez nagyon erős kamilla forrázatot készítettem és ebben oldottam fel a lúgot, azt hittem a lúg kinyírja a kamilla illatát, de szerencsére ez nem történt meg. Azért, hogy legyen egy kis minta benne a massza egy harmad részéhez kevertem 2db kamilla teafilter tartalmát és ezzel mintáztam, de most sem bírtam ki, hogy a teteje unalmas legyen ezért meghintettem egy filternyi gyógytea keverékkel. A kamillán kívül tettem bele egy nagy adag shea vajat is az extra ápolás érdekében.
Tulajdonságai:
A kamilla erős gyulladáscsökkentő hatású,száraz vagy gyulladt bőr kezelésére kiváló,de a pattanásos bőr kezelésére is ajánlott.
A shea vaj a száraz bőr, az ekcéma és a pikkelysömör természetes gyógyszere. Kiválóan hidratál. A ráncokat lágyítja, bőrirritációkat és a pattanásokat csökkenti.
Ime a szappan:

Összetétel: szappanosított extra szűz olíva,-pálma,-kókusz,-napraforgóolaj, shea vaj, erős kamilla főzet, kamilla virágzat, a tetején díszítésképp gyógynövény teakeverék.





A másik szappan Mézes-zabos lett. Már régóta kiszerettem volna próbálni, de még csak most jutottam el odáig, hogy megcsináljam. A tanfolyamon nem nekem jutott ez a recept és ezért kellett hozzá egy kis tanácsadás az "öregektől".. :) Olyan kedvesek voltak, hogy mindent részletesen elmagyaráztak és egy (számomra) tökéletes szappan született meg, igaz nagy kapkodásomban majdnem kimaradt belőle a zabpehely, amit nem ártott volna felhasználás előtt egy kicsit megdarálni, de erre már nem volt időm, mert a méhviasz olyan gyorsan keményítette a masszát, hogy alig bírtam kiönteni a formába.
Mint említettem ebbe sem került +szín és illat, viszont ennél alig érezni valamit a mézből, de sebaj nem az a lényeg, hanem az amilyen jó tulajdonságokat rejt magába.
Lássuk azokat a jó tulajdonságokat:
Zabpehely: finoman radírozza a bőröd, gyulladáscsökkentő és bőrápoló anyagokat tartalmaz.
Méz: ápolja, hidratálja a bőrt, tele van tápláló vitaminokkal, baktériumölő, gyulladásgátló, segíti az új szövetek képződést. Nagyon jó sebgyógyító.
Méhviasz: bőrnyugtató, gyulladáscsökkentő, baktériumölő hatású, a bőrt puhítja, táplálja és feszessé teszi, fokozza a bőrsejtek regenerációs képességét.



Összetétel: szappanosított extra szűz olíva,- kókusz, -napraforgó,- pálmaolaj, méhviasz, zabpehely